Eddig 100 millió euróba vannak a felújított metrók
Mostanáig 21 szerelvény érkezett vissza Oroszországból Budapestre, közülük 19 szállít utasokat.
Mostanáig 21 szerelvény érkezett vissza Oroszországból Budapestre, közülük 19 szállít utasokat.
A Főpolgármesteri Hivatal szerint "csak pénzügyi forrás kérdése", hogy módosítsák a 3-as metró felújításával kapcsolatos terveket, és az eddigieknél több állomást tegyenek akadálymentessé. "Nem empátia vagy szándék hiányáról van szó" – közölték.
Az Egyenlő Bánásmód Hatóságnál kezdeményez eljárást a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ). A szervezet szerint a magyar állam, Budapest Főváros Önkormányzata és BKV Zrt. megsérti az egyenlő bánásmód követelményét, amiért a felújítás során csak részlegesen akadálymentesíti a 3-as metrót.
A Fővárosi Választási Bizottság csütörtök reggeli ülésén arról döntött: lehet népszavazás a 3-as metró akadálymentesítéséről.
Nem is kell nagyon tüzetesen figyelni, szabad szemmel is jól látható vöröses elszíneződések találhatók a felújított orosz metrókocsik tetején. Pontosan ugyanott, ahol a régi metrók a leginkább elrozsdásodtak.
A főpolgármester szerint már el is tüntették a foltokat az orosz metrókról, úgyhogy ideje lenne befejezni a hangulatkeltést.
Szerintük az is lehet, hogy csak a lemosott kosz rakódott oda.
A hivatalos kommunikációban felújítottnak nevezett metrókocsik közül az első három felületén jelentek meg rozsdásodás nyomai – derül ki azokról a fotókról, amelyeket a 444.hu egyik olvasója készített.
Indult a reggel Budapesten, természetes, hogy kiállt egy felújított metró a forgalomból. Ahogy a 74-es troli sem járt, szabálytalan parkolás miatt.
December 23. és január 2. között este és hétvégén is közlekedik majd a 3-as metró. Csakúgy, mint az adventi vasárnapokon. De csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között.
A miniszter is tudja, hogy törvénysértő úgy felújítani a hármas metrót, hogy nincs minden állomáson lift. A "közeljövőben" egyeztetnek Tarlós Istvánnal arról, "hogy miben tudna segíteni a kormány”. Videó.
Már használhatatlanok azok a régi metrókocsik, amelyeket nem küld ki a BKV az orosz Metrowagonmash gyárába korszerűsítésre. Ezek döntő részétől megszabadulnak. Ugyanakkor lehet, hogy lesz nosztalgiametró a 2-es vonal régi szovjet kocsijaiból.
Azt még nem tudni, mikor dönt az Európai Bizottság a metrófelújítás támogatásáról.
A BKV vezetője szerint az első metróforgalom nélküli napok tapasztalatai eddig pozitívak.
Megtakarít azon a BKV, hogy csak részben jár a 3-as metró a pálya- és állomásfelújítás idején, de amit ezen megspórol, azt elviszik a pótlással járó többletkiadásai.
Várhatóan az év végén jelenik meg az M3-as vonal középső és déli szakaszának felújítására vonatkozó két közbeszerzési kiírás – közölte a Világgazdasággal a BKV. E szakaszokon akkor indulna a munka, amikor végeznek az északi szakasszal, azaz 2018 végén.
2017 végén Magyarország ott tart, hogy tüntetést kell szervezni azért, hogy liftek legyenek az uniós milliárdokból kipofozandó 3-as metró állomásain. Persze valószínűleg így sem lesznek, mert A.: úgyse használják azokat, B.: csóró ország vagyunk.
Egy utas beszámolója szerint a Lehel téri állomáson többszöri próbálkozás után sem tudta bezárni egy tömött szerelvény ajtóit a metróvezető, ezért beszólt az utasoknak a hangszórókon keresztül. A BKV vizsgálatot indított az ügyben.
Négy munkanap telt el a 3-as metró kiesése óta, folyamatosan nyomon követtük a metrópótlást a csúcsforgalomban. A buszoknál nincs gond, a villamosok azonban döcögnek.